BIBLIJSKI FORUM

POZNAVANJE BOGA - NAJVAŽNIJE ZNANJE

Latest topics

» JEVANĐELJE I ZAKON
Yesterday at 23:46 by PavleS

» DOKAZI OTPADA ADVENTISTIČKE CRKVE
Yesterday at 14:33 by Sergej 92

» STVARANJE ILI EVOLUCIJA
15/8/2017, 12:16 by Sergej 92

» PITANJA - RELIGIJA
14/8/2017, 00:09 by maurico

» BIBLIJA - NOVI REVIDIRANI PREVOD
12/8/2017, 15:57 by PavleS

» RECEPTI ZDRAVE HRANE
12/8/2017, 12:13 by Sergej 92

» (NE)ZAVISNE ADVENTISTIČKE SLUŽBE/GRUPE
8/8/2017, 14:03 by Sergej 92

» MUTNE RADNJE LAŽIRANIH RELIGIJA
5/8/2017, 12:22 by Sergej 92

» OPRAVDANJE VJEROM
1/8/2017, 12:16 by Sergej 92

August 2017

SunMonTueWedThuFriSat
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendar Calendar


    JEVANĐELJE I ZAKON

    Share

    Sergej 92

    Broj komentara : 52
    Registration date : 2017-07-22

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  Sergej 92 on 5/8/2017, 08:49


    Jako bitan članak , Bogu hvala na ovome . Jedan citat iz članka :

    ''Dakle, na putu ka Božjem carstvu i konačnom primanju obećanja ne funkcioniše formula „Sve što vam treba je ljubav.“

    Čak ni katastrofa kakav je bio globalni Potop nije naučio ljude pameti nego su se opet pobunili protiv Boga. Da bi pravilno vaspitao svoj narod – drevni Izrael – Bog je dozvolio da prođu kroz nevolje i ropstvo i vatru iskušenja. Odmah ispod Sinaja, dok je Mojsije primao uputstva na gori, Sotona je zavrbovao svoje pristale pobunjeničkog duha da ustanu protiv Zakona i odbace njegove odredbe. Još od pobune na Nebu, on je uspijevao da pogrešno predstavi Božji sveti karakter i izazove protivljenje Njegovom poretku i Zakonu. Najopasnije zablude uvijek su pomiješane sa istinom kako bi bile poželjne i prihvatljive. Ali Gospodnje obećanje glasi:

    „Jer, gle, Gospod izlazi iz svog mjesta da stanovnike zemlje pozove na odgovornost zbog prestupa koje su počinili protiv njega.“ (Isaija 26:21) ''

    Sergej 92

    Broj komentara : 52
    Registration date : 2017-07-22

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  Sergej 92 on 5/8/2017, 09:47

    Još nešto je bitno , što možda nismo spomenuli .

    Isus se rodio kao bezgrešan , vjeruju danas skoro svi vjernici , svih crkava . Ali Biblija jasno govori da je Isus rođen isti kao mi , da je pobjedio sva iskušenja i postao potpuni pobjednik , da bi nama mogao pomoći i spasiti nas u svakoj situaciji . To biblijsko učenje potpuno uništava bezakonje i hereze protiv-biblijske koje uče da smo mi već rođeni grešni i da ćemo uvijek biti grešni , da nam Isus nemože dati snagu da ne griješimo i napraviti nas pobjednicima nad grijehom . Opasno se učenje nastavlja i kaže da onda nema smisla da vjerujemo da možemo izabrati svet život , nego smo rođeni u grijehu i umrijet ćemo u grijehu i nema smisla nikakav napor u smjeru posvećenja , mi smo grešnici samo jer smo se rodili . Dakle potpuno nezrelo , djetinje shvaćanje i mit , prebacivanje odgovornosti na Adama i pretke . Međutim to je laž i nebiblijsko učenje ! Mi možemo izabrati u životu i Isus je to dokazao , nije napravio nijedan grijeh , a imao je našu ljudsku , palu prirodu . Međutim sve crkve  vjeruju da smo rođeni u istočnom grijehu , a da je Isus bio bez tog grijeha . Kako to objašnjavate ? Što je uzrok tog otpada od Boga i Njegove Riječi ? Zašto se to dogodilo ? I jeli ovo u biti korijen i temelj sotoninog napada na Zakon , da proglasi čovjeka da je grešan rođen i da nema šanse da postane pobjednik . Bog s druge strane za čovjeka ima ideal viši nego što čovjek može sanjati ! Bog voli čovjeka i želi da napreduje , a Sotona ga želi spustiti na nivo rođenog grešnika , koji će umrijeti kao grešnik i bijednik .

    maurico

    Broj komentara : 68
    Registration date : 2016-09-24

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  maurico on 5/8/2017, 14:52

    Pročitajte i svakako ocjenite što ljudi (koji su razumjeli) svjedoče o sperzi između evanđelja i zakona(ovo je samo jedan dio teksta)
    ZAKON I MILOST U POSLANICI RIMLJANIMA(prvi dio,rim 6:14,15)
    "U poslanici rimljanima postoje tri teksta koje vole koristiti oni koji tvrde da ja Zakon ukinut.Vidjet ćemo da ti textovi nemaju značenje koje im oni pridaju.Što više,ovi tekstovi u sebi ne nose ni najmanju ideju o ukinuću Božjih zapovjedi ili prestanku ljudske odgovornosti da vrši Božije zapovjedi,bile one zapisane u Starom ili Novom Savezu.Mnogi tvrde da se u Posl.rimljanima 6:14 i 15 naučava ukinuće zakona."Ne živimo više pod autoritetom Mojsijevog zakona",kažu.Ili "Mojsijev zakon nema šta reći kršćaninu".Ili"Autoritet zakona je zamjenjen autoritetom milosti"Sve u svemu žele da se riješe autoriteta Mojsijevog zakona(ili čak zakona uopšte).Zanimljivo je da ovi tekstovi o tome ništa ne govore.Osim toga ,neki koji naučavaju ukinuće zakona uče i to da je ukinut ne samo ceremonijalni,nego čitav Zakon pa čak i deset zapovjedi.Tako po njima ono što obavezuje kršćanina je samo ono što piše u Novom zavjetu,i to uglavnom samo ono iz poslanica(a čini mi se niti sve iz poslanica).Da bismo ispravno razumjeli stihove koje proučavamo,ne smijemo u njih učitavati svoje mišljenje i ideje,nego iz njih trebamo iščitati istinu.U tome će nam pomoći i kontekst odnosno ono što piše prije i poslije.
    Ne možemo samostalno odlučiti što znače fraze "pod Zakonom"ili "pod milošću".To nam mora reći sam tekst i kontekst.U tome nam mogu biti korisni i drugi tekstovi u kojima se koriste ove fraze.Međutim,najvažnije je što naš tekst o tome kaže,jer se značenje istih riječi može veoma razlikovati od knjige do knjige pa i od rečenice do rečenice.
    Što dakle znači"pod Zakonom" i "pod milošću"??Iz samog teksta možemo otkriti neke podatke.Tekst kaže da grijeh neće gospodariti nama jer nismo "pod Zakonom" nego"pod milošću".To nam jasno pokazuje da fraza "pod Zakonom"označava stanje u kojem je čovjek zarobljen grijehom ili u kojem grijeh gospodari nad njim.A u stanju "pod milošću"grijeh ne gospodari nad čovjekom.Postavimo si sada pitanje:Da li se fraza "pod Zakonom"odnosi na stanje čovjeka koji je pod autoritetom Mojsijevog zakona u općenitom smislu,odnosno da li se odnosi na stanje vjernika koji je pod autoritetom Mojsijevog zakona?Ako da onda to znači da je nad svakim starozavjetnim vjernikom gospodario grijeh.Tako i nad Mojsijem,Jošuom,Davidom,Ilijom,Elizejem,Danijelom i drugima.Znamo da oni nisu bili bezgriješni,ali daleko od toga da je grijeh gospodario nad njima.Možemo sa sigurnošću tvrditi da su oni bili pod milošću isto kao i mi danas.Tako se fraza "pod Zakonom"može odnositi samo na nevjernika koji je pod zakonom i njegovom osudom i ništa drugo.Ovo će nam biti još jasnije kada pogledamo u kontekst i vidimo kojim to još izrazima Pavao opisuje ovo stanje"pod Zakonom".Ali sada razmislimo ima li još nešto u samim stihovima što će nam pomoći da pobliže razjasnimo ove pojmove.Petnaesti stih nam daje vrlo važne podatke.Pavao naime piše"Što dakle?Da griješimo zato što nismo pod Zakonom nego pod milošću?Nipošto!"Ovi stihovi nam jasno pokazuju što znači biti pod milošću odnosno što ne znači.To ne znači imati pravo kršiti Zakon,jer griješiti ustvari znači kršiti Zakon.Apostol Ivan je rekao"grijeh je bezakonje(1.iv.3:4).Apostol Pavao imao je istu definiciju grijeha,"grijeh ne spoznah osim po Zakonu"ili"ali se grijeh ne uračunava dok nema Zakona".Tako vidimo da je i u Pavlovom riječniku grijeh= kršenje Zakona.Zato 15 stih možemo parafrazirati ovako"Zar da kršimo Zakon kad nismo pod Zakonom nego po milošću?Nipošto!" Trebalo bi,dakle,biti jasno da biti "pod milošću"ne znači imati pravo kršiti Zakon(kao što mnogi danas naučavaju).naprotiv biti "pod milošću"znači imati snagu(silu)za vršenje Zakona(rim.8:4). Kada bi riječi"niste pod Zakonom"značile"niste pod autoritetom Mojsijevog Zakona",onda bi to značilo da grijeh gospodari samo nad onima koji su pod Mojsijevim zakonom,odnosno da nitko tko ne zna za Mojsijev zakon nije u ropstvu grijeha.Onda se može reči da Židovi nisu bili u ropstvu grijeha dok nisu dobili Zakon.Tada bi i samo ukidanje Zakona označavalo oslobođenje od ropstva grijeha.Ovakve ideje su besmislene i niječu potrebu evanđelja i Kristove žrtve.Potrebno je samo poderati Zakon i sve će biti super.Evo iz samih stihova smo vidjeli šta zanči biti"pod Zakonom"i šta biti "pod milošću"."Pod Zakonom"(prema onom što smo dosad razmotrili,znaći biti neobraćen,u ropstvu grijeha i pod osudom Zakona,a "pod milošću"znaći biti vjernik i slobodan od grijeha,odnosno imati snagu za vršenje Zakona.Još čemo zaključiti da te istine važe i za Novi i za Stari zavjet,jer i u starom zavjetu imamo milost i Zakon kao i u Novom.

    Mato T

    Broj komentara : 91
    Registration date : 2016-08-17

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  Mato T on 5/8/2017, 15:36

    Dobro su razumjeli izraze "pod zakonom" i "pod milošću" Smile

    PavleS
    Admin

    Broj komentara : 3091
    Registration date : 2008-11-01

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  PavleS on 5/8/2017, 16:17

    maurico (citat):Pročitajte i svakako ocjenite što ljudi (koji su razumjeli) svjedoče o sperzi između evanđelja i zakona(ovo je samo jedan dio teksta)
         ZAKON I MILOST U POSLANICI RIMLJANIMA(prvi dio,rim 6:14,15)
    "U poslanici rimljanima postoje tri teksta koje vole koristiti oni koji tvrde da ja Zakon ukinut.Vidjet ćemo da ti textovi nemaju značenje koje im oni pridaju.Što više,ovi tekstovi u sebi ne nose ni najmanju ideju o ukinuću Božjih  zapovjedi ili prestanku ljudske odgovornosti da vrši Božije zapovjedi,bile one zapisane u Starom ili Novom Savezu.Mnogi tvrde da se u Posl.rimljanima 6:14 i 15 naučava ukinuće zakona."Ne živimo više pod autoritetom Mojsijevog zakona",kažu.Ili "Mojsijev zakon nema šta reći kršćaninu".Ili"Autoritet zakona je zamjenjen autoritetom milosti"Sve u svemu žele da se riješe autoriteta Mojsijevog zakona(ili čak zakona uopšte).Zanimljivo je da ovi tekstovi o tome ništa ne govore.Osim toga ,neki koji naučavaju ukinuće zakona uče i to da je ukinut ne samo ceremonijalni,nego čitav Zakon pa čak i deset zapovjedi.Tako po njima ono što obavezuje kršćanina je samo ono što piše u Novom zavjetu,i to uglavnom samo ono iz poslanica(a čini mi se niti sve iz poslanica).Da bismo ispravno razumjeli stihove koje proučavamo,ne smijemo u njih učitavati svoje mišljenje i ideje,nego iz njih trebamo iščitati istinu.U tome će nam pomoći i kontekst odnosno ono što piše prije i poslije.
    Ne možemo samostalno odlučiti što znače fraze "pod Zakonom"ili "pod milošću".To nam mora reći sam tekst i kontekst.U tome nam mogu biti korisni i drugi tekstovi u kojima se koriste ove fraze.Međutim,najvažnije je što naš tekst o tome kaže,jer se značenje istih riječi može veoma razlikovati od knjige do knjige pa i od rečenice do rečenice.
    Što dakle znači"pod Zakonom" i "pod milošću"??Iz samog teksta možemo otkriti neke podatke.Tekst kaže da grijeh neće gospodariti nama jer nismo "pod Zakonom" nego"pod milošću".To nam jasno pokazuje da fraza "pod Zakonom"označava stanje u kojem je čovjek zarobljen grijehom ili u kojem grijeh gospodari nad njim.A u stanju "pod milošću"grijeh ne gospodari nad čovjekom.Postavimo si sada pitanje:Da li se fraza "pod Zakonom"odnosi na stanje čovjeka koji je pod autoritetom Mojsijevog zakona u općenitom smislu,odnosno da li se odnosi na stanje vjernika koji je pod autoritetom Mojsijevog zakona?Ako da onda to znači da je nad svakim starozavjetnim vjernikom gospodario grijeh.Tako i nad Mojsijem,Jošuom,Davidom,Ilijom,Elizejem,Danijelom i drugima.Znamo da oni nisu bili bezgriješni,ali daleko od toga da je grijeh gospodario nad njima.Možemo sa sigurnošću tvrditi da su oni bili pod milošću isto kao i mi danas.Tako se fraza "pod Zakonom"može odnositi samo na nevjernika koji je pod zakonom i njegovom osudom i ništa drugo.Ovo će nam biti još jasnije kada pogledamo u kontekst i vidimo kojim to još izrazima Pavao opisuje ovo stanje"pod Zakonom".Ali sada razmislimo ima li još nešto u samim stihovima što će nam pomoći da pobliže razjasnimo ove pojmove.Petnaesti stih nam daje vrlo važne podatke.Pavao naime piše"Što dakle?Da griješimo zato što nismo pod Zakonom nego pod milošću?Nipošto!"Ovi stihovi nam jasno pokazuju što znači biti pod milošću odnosno što ne znači.To ne znači imati pravo kršiti Zakon,jer griješiti ustvari znači kršiti Zakon.Apostol Ivan je rekao"grijeh je bezakonje(1.iv.3:4).Apostol Pavao imao je istu definiciju grijeha,"grijeh ne spoznah osim po Zakonu"ili"ali se grijeh ne uračunava dok nema Zakona".Tako vidimo da je i u Pavlovom riječniku grijeh= kršenje Zakona.Zato 15 stih možemo parafrazirati ovako"Zar da kršimo Zakon kad nismo pod Zakonom nego po milošću?Nipošto!" Trebalo bi,dakle,biti jasno da biti "pod milošću"ne znači imati pravo kršiti Zakon(kao što mnogi danas naučavaju).naprotiv biti "pod milošću"znači imati snagu(silu)za vršenje Zakona(rim.8:4). Kada bi riječi"niste pod Zakonom"značile"niste pod autoritetom Mojsijevog Zakona",onda bi to značilo da grijeh gospodari samo nad onima koji su pod Mojsijevim zakonom,odnosno da nitko tko ne zna za Mojsijev zakon nije u ropstvu grijeha.Onda se može reči da Židovi nisu bili u ropstvu grijeha dok nisu dobili Zakon.Tada bi i samo ukidanje Zakona označavalo oslobođenje od ropstva grijeha.Ovakve ideje su besmislene i niječu potrebu evanđelja i Kristove žrtve.Potrebno je samo poderati Zakon i sve će biti super.Evo iz samih stihova smo vidjeli šta zanči biti"pod Zakonom"i šta biti "pod milošću"."Pod Zakonom"(prema onom što smo dosad razmotrili,znaći biti neobraćen,u ropstvu grijeha i pod osudom Zakona,a "pod milošću"znaći biti vjernik i slobodan od grijeha,odnosno imati snagu za vršenje Zakona.Još čemo zaključiti da te istine važe i za Novi i za Stari zavjet,jer i u starom zavjetu imamo milost i Zakon kao i u Novom.
    Može ovo još bolje i preciznije da se objasni. Doći ćemo do toga.

    Na pitanje predstavniku "jevanđelista ljubavi pod blagodaću" da li propovijedaju isto opravdanje vjerom kao u vrijeme Vagonera i Džonsa, rečeno mi je da danas imaju naprednije učenje, i da to nije adekvatno poređivati kao što ne bi bilo Luterovo razumijevanje sa nekim kasnijim.

    Međutim, prema svjedočanstvu Elen Vajt, da se prihvatila ta poruka i s njom izašlo u svijet, Isus je mogao vrlo brzo da dođe. Tako nam ostaju dvije opcije: ili je u zabludi jevanđelista ili bi Bog mogao prihvatiti i nepotpuno razumijevanje opravdanja vjerom da sa "legalistima" završi djelo. Smile

    PavleS
    Admin

    Broj komentara : 3091
    Registration date : 2008-11-01

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  PavleS on 7/8/2017, 15:07


    PavleS
    Admin

    Broj komentara : 3091
    Registration date : 2008-11-01

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  PavleS on 13/8/2017, 16:15


    PavleS
    Admin

    Broj komentara : 3091
    Registration date : 2008-11-01

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  PavleS on 14/8/2017, 17:59


    PavleS
    Admin

    Broj komentara : 3091
    Registration date : 2008-11-01

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  PavleS on 15/8/2017, 14:58


    PavleS
    Admin

    Broj komentara : 3091
    Registration date : 2008-11-01

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  PavleS Yesterday at 14:44


    Vlatko

    Broj komentara : 464
    Registration date : 2009-07-04

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  Vlatko Yesterday at 19:35


    Tko god voli Oca i Sina, voljet će i Božji Zakon, jer on služi kao Božje sredstvo usavršavanja čovjeka. Zakon ti otkriva tvoje slabosti i nesavršenstva, a Kristova posrednička misija za čovjeka ta nesavršenstva otklanja. Tko god odbija Zakon - odbija se usavršavati po Božjim standardima i zatvara si pristup Božjim darovima (ovo je jako bitno).

    Upravo zato Sotona to potencira, jer onda on dolazi i počinje izigravati duhovne darove. To imamo prisutno u svim crkvama koje odbijaju priznati i koristiti Zakon za ono što on jest, a to je nezaobilazno sredstvo podizanja palog čovjeka. Kako usavršiti nešto ako ne znaš u čemu je nesavršeno? Kakvog bi smisla uopće plan spasenja imao da ne znaš gdje griješiš i što je uopće problem?

    Uostalom prva zapovjed iz Zakona otkriva tko tu vodi igru i kome je sve podređeno, upravo zato nam je dan Zakon, da nas Bog usavrši. Sve što nam je Bogh dao, dao nam je s ciljem da nas usavrši, tako i Zakon.

    Povuć ću paralelu s programiranjem, jer svatko tko se bavio programiranjem zna koliko je debugger koristan kada pišeš kod. Odmah ti pokaže gdje su greške u kodu da to možeš ispraviti i da kasnije ne budu problem. Kada to ne bi imao, napisao bi kod, mislio da izvrsno radi, prokrenuo program i srušio operativni sustav, jer imaš desetke grešaka u kodu, a nisi ih niti svjestan.

    Upravo je to uloga Zakona. Sredstvo usavršavanja čovjeka i kao takvo ga treba prihvatiti i cijeniti, inače sami sebi postajemo standard vjere i svetosti, a bez da imamo ikakve stvarne kriterije. U tom slučaju bilo kakvo ponašanje može biti velika svetost.

    maurico

    Broj komentara : 68
    Registration date : 2016-09-24

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  maurico Yesterday at 21:03

    Svaka čast Vlatko,ako netko dosad nije shvatio, kad pročita ovo tvoje štivo valjda će razumjeti.Nemoj sad da ovo bude zadnji komentar ili podrška,jer nama,mladima u vjeri,a vjerujem i svima ovako izložena istina pruža nadu na uskom putu kojeg slijedimo,svakim danom više razumjevši potrebitost i neophodnost držanja Božjeg zakona,a sve je to je put Isusa Spasitelja.

    Vlatko

    Broj komentara : 464
    Registration date : 2009-07-04

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  Vlatko Yesterday at 22:49

    maurico (citat):Svaka čast Vlatko,ako netko dosad nije shvatio, kad pročita ovo tvoje štivo valjda će razumjeti.Nemoj sad da ovo bude zadnji komentar ili podrška,jer nama,mladima u vjeri,a vjerujem i svima ovako izložena istina pruža nadu na uskom putu kojeg slijedimo,svakim danom više razumjevši potrebitost i neophodnost držanja Božjeg zakona,a sve je to je put Isusa Spasitelja.

    Jeste, tako si je napravio podlogu za daljnji rad, još odavno, od samog početka. Zakon nije prokleti komad kamene ploče koji te vodi u smrt i pakao, kako to na kraju ispadne s onima koji pokušavaju u svojoj sili držati taj zakon svojim djelima, nego je zakon dio tog sustava u kojem primaš direktno od Boga, a ne od drugih ljudi.

    Kad odbaciš svrhu zakona, prepušten si sam sebi, nema više povećavanja znanja i spoznaje, nema duha koji ti razjašnjava i objašnjava, nema više ničeg duhovnog i tada ostaju samo ljudske mudrolije. Po tome su farizeji bili poznati, po mudrolijama i uvođenju beskonačnih količina novih propisa. Upravo zakon pokazuje koliko su ljudi slabi i loš i upravo zakon te okreće Bogu. Na takav način je i dan ljudima, u velikoj sili i silnom prizoru.

    PavleS
    Admin

    Broj komentara : 3091
    Registration date : 2008-11-01

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  PavleS Yesterday at 23:46

    „Slušajte me, vi koji znate šta je pravedno, narode kome je moj zakon u srcu. Ne bojte se kritike smrtnih ljudi, ne plašite se njihovih uvreda… Moja će pravda trajati dovijeka i moje spasenje kroz nebrojene naraštaje.“ (Isaija 51:7,9)

    Sponsored content

    Re: JEVANĐELJE I ZAKON

    Komentar  Sponsored content


      Danas je 18/8/2017, 05:01